שתלי סיליקון מומלצים

One pair of breast implants (prostheses) flat laid on bright pink background

השימוש בשתלי סיליקון בניתוחים אסתטיים החל עוד בסוף שנות השישים של המאה הקודמת כשבמהלך השנים לאחר מכן נעשו שיפורים והתאמות לגוף האדם. במשך זמן רב שתלי סיליקון סוגים נפוצים היו הסוגים העגולים בצורה הבסיסית עם גדלים שונים שהנפוץ ביניהם היה שתלי סיליקון 350 מיליליטר להבדיל מהיום שהנפוצים הם שתלי סיליקון 250 מיליליטר, במשך שנים שלאחר שנות השישים לקראת שנות התשעים נוסף סוג של שתלי סיליקון מומלצים והא השתל האנטומי, בשנות התשעים בעקבות החלטה שרירותית של רשות התרופות האמריקאית  ה FDA  הופסק השימוש בשתלי סיליקון וכולם נאלצו להתחיל לנתח בעזרת שתלי מי מלח שהשימוש בהם לא צלח. ישנם גם שתלי סיליקון מומלצים בשנים האחרונות שתלי סיליקון motiva כשם החברה שמייצרת אותם ויש טענה שאחוז המטופלות אשר משתמשות בשתלי סיליקון motiva כמעט 94% מהן מרוצות מהתוצאות של השימוש בסוגי שתלים אלו בטיפול.

שתלי סיליקון סוגים

יש מספר שתלי סיליקון מומלצים שכדאי לשקול בתחילת השימוש בניתוחים האסתטיים בשתלי הסיליקון סוג אחד היה נפוץ והוא היה בצורה עגולה עם גדלים שונים ונפח שונה והיה עם סיומת של צורת טיפה עם מעטפת עבה שדמתה לצורה האנטומית שקיימת היום, את השתל היו מצמידים עם הסיומת המובנית בצורת הטיפה לבית החזה, שיטה זאת גרמה לתופעות לוואי שכיחות של צלקות מוקשחות ואת הקופסית. בשנות השבעים פיתחו שתלי סיליקון מסוג של מעטפת דקה וזאת בכדי להעניק יותר תופעה טבעית לחזה לאחר ההשתלה, סוג זה של שתלים סבל מתופעה של דיפוזיה או נזילת החומר החוצה מהדפנות, לאחר מכן הופיעו פיתוחים שהיו אמורים לפתור בעיות אלו ועדיין להשתמש במעטפת הדקה. באמצע שנות התשעים הופיעו שתלי מי המלח לאחר שרשות התרופות האמריקאית אסרה שימוש של שתלי סיליקון בגלל חשדות להתפתחויות סרטניות לאחר השתלות של סיליקון בחזה, בו זמנית המשיכו הפיתוחים של שתלי הסיליקון ויצאו להפצה שתלי הסיליקון האנטומיים עם חספוס גס אשר נועד למנוע תזוזה של השתל בתוך מבנה השד ואת תופעת הקופסית. לקראת סוף העשור הקודם יצאה חברה בשם מוטיבה בדגם חדש של שתלים הנקרא שתלי סיליקון מוטיבה שהם עם חספוס עדין ומעטפת דקה, דגם זה של שתלים בא לפתור לחלוטין את תופעת הקופסית וכן את תופעת נדידת השתל בשד וכמובן נזילות של חומר.

שתלי סיליקון motiva

שתלי סיליקון מוטיבה נקראים על שם החברה המייצרת אותם וייחודם הוא גם בחספוס הקל וגם במעטפת הדקה ובכך פותרים את תופעת הקופסית שהיא תופעה יחסית שכיחה בהשתלות סיליקון למיניהם כגון העגולים הבסיסיים וכן האנטומיים שעדיין בשימוש, בעקבות החספוס העדין והמעטפת הדקה שתלי סיליקון מוטיבה יותר נוחים לשימוש למנתחים משום שהם נדרשים לחתך קטן יותר כדי להחדיר את השתל לבית החזה של המטופלת ולכן הצלקת תהיה יותר קטנה.

שתלי מי מלח

שתלי מי המלח נעשו נפוצים באמצע שנות התשעים מהסיבה שהם נותרו סוג של ברירת מחדל בגלל האיסורים לשתלי סיליקון, יש לומר ששיטת שתלי מי מלח אינה מוצלחת מכיוון שיש לה את תופעת הנזילה של מי המלח מתוך המבנה הפנימי של השתל, כיום פחות משתמשים בה מסיבה זו.

שתלי סיליקון 250 מיליליטר 

כיום נפוצה מידת שתלי סיליקון 250 מיליליטר ולא מידת ה350 מיליליטר שהיו בעבר וזאת משום שהיום הנורמה היא שהנשים אשר מעוניינות בניתוחי חזה הן בעיקר בעלות מבנה עליון צר ולכן שתלי סיליקון 250 מיליליטר יותר מתאימה, למרות שקיימות מידות ומשקלים המתחילים מ120-850.יש להוסיף כמובן שעדיין בשתלי סיליקון 250 מיליליטר גם מסוג שתלי מי מלח וגם שתלי הסיליקון האחרים עדיין קיימים הבדלים ויש נזילות של מי מלח מתוך מבנה הפנימי של השתל.

לקבלת יעוץ בנושא שתלי סיליקון מומלצים ניתן לפנות Beauty Guide

מוזמנים לקרוא בנוסף: כמה עולה הגדלת חזה

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן