ניתוח קטרקט סיכונים

קטרקט נגרם מסיבות שונות ואין דרך לטיפול בקטרקט שאינה מערבת ניתוח. על פי רוב הניתוח פשוט יחסית אך כמו בכל ניתוח כרוכים שבו סיכונים ועלולות להופיע בעיות שיסבכו את המצב. ננסה להבין מהו קטרקט וכיצד הוא ניתוח קטרקט סיכונים.

מהו הקטרקט

המצב התקין של עיניים בריאות הוא כאשר העדשות בהן שקופות לגמרי. כאשר הראייה מטשטשת בשל עדשה עכורה זהו קטרקט. הקטרקט הוא תופעה שמתרחשת לאיטה ומחמירה עם הזמן, ככל שהעכירות נהיית בולטת יותר הראייה מטשטשת יותר. לקטרקט יכולים להיות מספר גורמים. הוא יכול להיות מולד, להופיע בשל חבלה בעין, חשיפה לשמש או שימוש בתרופות מסוימות. גורמים נוספים יכולים להיות מחלות שונות כמו סוכרת או חוסר באנזימים מסוים והסיבה השכיחה ביותר היא גיל מבוגר, לרוב סביב גיל 70-65 עלול להתפתח קטרקט.

הטיפול בקטרקט

הדרך המוכרת היחידה לטיפול בקטרקט היא ניתוח המתבצע באמצעות קרני לייזר. בהליך הניתוח מוסרת העדשה העכורה ומוחלפת בעדשה מלאכותית חדשה ושקופה. הניתוח נחשב פשוט ומהיר וההחלמה גם היא פשוטה וקלה. הניתוח אינו כרוך באשפוז אך גם בהליך ניתוח קטרקט סיכונים עלולים לצוץ.

אילו סיכונים עלולים להיות בניתוח זה

נדגיש שוב כי מדובר בניתוח פשוט וקל וכאשר מבצעים אותו אצל רופא מומחה, במרפאה מקצועית המתמחה בניתוחי קטרקט בהחלט אין מה לחשוש ולדאוג שמא יתפתחו במהלך ניתוח קטרקט סיבוכים. עם זאת חשוב להכיר את האפשרויות.

מאחר שמדובר בניתוח בעיניים עלולים להתרחש מצבים של פגיעה במעטפת העדשה, פגיעה באישון או דימומים בעיניים. לעתים במקרים של ניתוח קטרקט סיכונים וסיבוכים מתפתחים דווקא לאחר הניתוח, במהלך ההחלמה. תופעות כמו התפתחות קטרקט משני שבו אפשר לטפל בטיפול לייזר קצר ופשוט, או התפתחות של צילינדר שלרוב אינו דורש התערבות ודלקות עיניים.

ניתוח קטרקט שנכשל

אם אתם סובלים מקטרקט ומעוניינים להימנע ממצב שבו במהלך ניתוח קטרקט סיכונים יופיעו, אל תהססו וצרו איתנו קשר כבר עכשיו. בהתאם למצב הקטרקט שלכם נוכל לקבוע לכם תור במהירות ולטפל בקטרקט שלכם בהקדם, בקלות ובמהירות לשינוי בראייה.

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן