עין עצלה אצל ילדים

כשתינוק נולד אנחנו מחכים שיפקח עיניים ויתחיל לראות את העולם, אך למעשה ראייתו מתפתחת לאט לאט במהלך החודשים הראשונים לחייו.

מהעין למוח ובחזרה

ראייתו של התינוק מתפתחת לאיטה והמוח מתחיל לקבל גירויים מהעיניים, תמונות, מידע חזותי. לעתים אחת העיניים היא עין עצלה אצל ילדים והמידע החזותי שהיא מעבירה למוח אינו ברור מספיק, לכן המוח בוחר להתעלם ממנה ומעבד את המידע שהוא מקבל רק מעין אחת, מהעין שמתפקדת במלואה.

למה יש עין עצלה?

ישנן לא מעט סיבות שבגינן יכולה להתפתח עין עצלה אצל ילדים. מצב בו יש הפרעה לראייה כמו קטרקט, דימום בעין או עפעף שצנח ומסתיר את שדה הראייה. עין עצלה אצל ילדים יכולה גם להתפתח בגלל פזילה, מצב שבו העיניים אינן מקבלות את אותה התמונה בשל תנוחתן והמוח בוחר להתמקד בעין אחת מה שגורם לעין השנייה להתעצל. גם במצב של קוצר ראייה עלולה להתפתח עין עצלה מאותה הסיבה שהמוח יעדיף לקלוט מסר ברור מהעין המעבירה תמונה חדה יותר.

חשיבות האבחון והטיפול

תינוקות ופעוטות אינם חשים בעין עצלה או בליקוי ראיה, הם רגילים לראייה מסוימת ואינם מודעים כי הם אינם רואים בצורה תקינה, עם זאת, יש משמעות לטיפול מוקדם ככל האפשר כשמדובר במקרה של עין עצלה אצל ילדים ולכן חשוב אבחון מוקדם. את האבחון למעשה מתחילים כבר ההורים שמרגישים כי התינוק, הפעוט, אינו משתמש בעיניו בצורה תקינה. זה יכול להיות הסטת מבט לכיוון אחד קבוע, פזילה בעיניים שמופיעה לפעמים או נשארת קבועה, כאשר התינוק אינו מזהה אותם או חפצים. לא תמיד ישימו ההורים לב לעין עצלה אצל ילדים ולכן חשוב להקפיד על ביקורים סדירים אצל רופא עיניים במרפאות הייעודיות.

בהתאם לאבחנה והגורמים לעין העצלה ימליץ הרופא על אחת משיטות הטיפול. משקפיים במקרה של בעיית ראייה הגורמת לעין עצלה, כיסוי העין החזקה ברטייה לצורך חיזוק העין העצלה.

אם נדמה לכם שילדכם סובל מעין עצלה, חסכו ממנו סבל מיותר והזדרזו ליצור עמנו קשר כדי לקבוע תור לאבחון מהיר.

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן