חידוש טיפול שורש

אם הצלחתם להתחמק מטיפול שורש עד כה – אשריכם. אם לא, אז אתם בוודאי מכירים את הכאבים המקדימים, את הטיפול ואת ההחלמה. במקרים מסוימים נוצר לפעמים צורך לעשות חידוש טיפול שורש לאור מצבה של השן.

טיפול שורש

כאשר יש פגיעה מתקדמת בשן היא עלולה להגיע לרקמת מוך השן, לגרום לדלקת ובמקרים חמורים אף לפגוע בעצם שעליה נתמכת השן. לכן, בכל מקרה של כאב שיניים שעלול להיגמר בטיפול שורש יש להקדים ולטפל ולמנוע נזק משמעותי יותר. בטיפול השורש הרופא ינקה את הרקמה המודלקת, יסיר חלקים שנוצר בהם נמק ויביא למצב שתעלות השורש יהיו נקיות וללא דלקות ויאטום אותן. בסוף הטיפול ימלא הרופא את החור בכתר זמני עד להתאמת כתר קבוע שישלים את מבנה השן.

ישנם מצבים לפעמים שבהם נוצר הצורך לערוך חידוש טיפול לשורש. אלו הם מקרים שבהם המטופל מרגיש עדיין כאבים או שבצילום הרופא מבחין כי משהו בטיפול אינו תקין. לפעמים גם טיפול שורש שנשאר פתוח ולא בוצעה בו השלמת כתר עלול להזדהם, או ליצור נזק סביבו ולכן יש צורך בחידוש טיפול שורש.

איך מתבצע הטיפול

אופן חידוש טיפול שורש דומה מאוד לתהליך של טיפול שורש. הרופא יאבחן מצב השן וטיפול השורש שבוצע, יבצע זריקת הרדמה מקומית ויתחיל בטיפול. במקרה שקיים כתר או מבנה אחר כל שהוא, יהיה צורך להסירו וליצור דרך גישה למוך השן שוב. לאחר שיפתח רופא השיניים את תעלות השורש, ירחיב וינקה אותן מחומרים קודמים, יבצע איטום מחדש של התעלות ויחזיר את הכתר, המבנה או השחזור למקומו. לעתים יש צורך במבנה כתר חדש במהלך חידוש טיפול שורש.

רצוי לטפל ללא דיחוי

אם טופלתם בעבר ובוצע לכם טיפול שורש אך אתם עדיין חשים כאבים בלעיסה או תחושה לא נוחה, אם עשיתם צילום רנטגן לשיניים והומלץ לכם על חידוש טיפול שורש, יש לטפל בבעיה, אל תתמהמהו צרו עימנו קשר כבר עכשיו ונקבע לכם תור אצל טובי המומחים לטיפולי חידוש טיפול שורש. חבל שתסבלו או תחמירו את מצבכם.

מוזמנים לקרוא בנוסף: טיפולי שיניים

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן