קטרקט טיפול טבעי

קטרקט טיפול טבעי

אחת הסיבות הנפוצות לירידה בראייה היא מחלת הקטרקט. קטרקט היא מחלה הפוגעת בצלילות הראייה ומתבטאת בעכירות של העדשה. הסובלים מקטרקט מציינים כי ראייתם מטושטשת, אינה חדה, הם רואים כתמים ומתקשים במיקוד.

על פי רוב הקטרקט מופיע עם ההתבגרות אך לעתים היא פוגעת גם בילדים. הרגלים כמו עישון, חשיפה לשמש, שימוש בתרופות מסוימים ומחלות כמו סוכרת והשמנת יתר, יכולים לזרז התפתחות קטרקט בגילאים צעירים יותר. קטרקט שאינו מטופל עלול להביא למצב של ירידה מוחלטת בראייה עד כדי עיוורון.

השיטה הקונבנציונאלית

על פי רוב ימליצו רופאי העיניים לסובלים מקטרקט לעבור ניתוח להסרת העדשה והחלפתה בעדשה מלאכותית. הניתוח נפוץ מאוד וכמעט אינו כרוך בסיכונים יותר מכל ניתוח רגיל. רוב המטופלים יזדקקו לניתוח בשתי העיניים, אך אין מנתחים את שתי העיניים יחד אלא בהפרש של מספר שבועות.

איך נמנעים מניתוח

במצבים בהם הקטרקט אינו חמור ואינו מפריע למטופל באורח חייו, ישנה אפשרות לטפל במקרה של קטרקט טיפול טבעי שלא ימנע את המצב אך יקל וידחה את החמרתו ואת צורך בניתוח. טיפול טבעי כרוך בשינוי תזונה, הפסקת הרגלים מזיקים, התעמלות גופנית ופעילות אימון לעיניים.

תזונה וספורט

ישנם מאכלים, ירקות ופירות שיעילותם מוכחת בנוגע להשפעת הוויטמינים שבהם על העיניים. תזונה עשירה בירקות ירוקים יכולה להועיל ולהאט התפתחות של קטרקט לעומת ירקות ופירות בצבעים אחרים שבהם כימיקלים היכולים לעודד קטרקט. חיזוק התזונה בוויטמינים מסוג C ו E חשובה גם היא לחיזוק העיניים והראיה. קטרקט טיפול טבעי יושג גם בעזרת ספורט תדיר.

העיניים הם שרירים המופעלים כל הזמן וכדי לחזק אותם ולא לגרום לעייפותם יש לתרגל פעילות אימון כדרך שגרה. רצוי לעסות את אזור העיניים בצורה עדינה, לאמן התמקדות במרחק, לתרגל איזון בשימוש בעיניים והזרמת דם לאישונים.

קטרקט טיפול טבעי

אם אתם סובלים מקטרקט או רוצים להימנע ממחלת קטרקט טיפול טבעי יכול לעזור לכם, רוצים לשמוע עוד ולקבל ייעוץ מקצועי? תראו באתר שלנו מידע רב, הצוות המקצועי שלנו העומד לרשותכם ימליץ לכם על הטיפול הנכון.

מוזמנים לקרוא בנוסף: ניתוח קטרקט סיכונים

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן