התקרחות בגיל צעיר

התקרחות בגיל צעיר

שיער שופע הוא סימן לבריאות, נעורים וכל מה שיפה, אבל מה קורה כשמתחילים להתקרח בגיל צעיר? האם יש דרך למנוע את זה, מה עושים כשמזהים התקרחות ומה האפשרויות המלאכותיות לפתרון לבעיה.

צרת רבים, חצי נחמה?

האמת שאנחנו בטוחים שזאת לא תהיה נחמה עבורכם אבל כדאי שתדעו שיותר משלושת רבעי מהאוכלוסייה סובלים המתקרחות כזאת או אחרת בשלב כזה או אחר של החיים. זאת תופעה שאופיינית גם לגברים וגם לנשים ויש לה מאפיינים שונים אצל כל אחד.

למה מתקרחים בכלל?

התקרחות בגיל צעיר נפוצה יותר אצל גברים אבל יש גם אחוז לא קטן של נשים הסובלות מכך. התקרחות אינה מופיעה ביום אחד, אלא היא תהליך שקורה לאט לאט ולעתים מתחילה בשנות ה 20 המשמעותיות כל כך להופעה החיצונית. התקרחות בגיל צעיר מתחילה לרוב בצדדי הקדמיים של הראש ויוצרת מפרצים שהולכים וגדלים עם הזמן. אצל נשים התקרחות תתבטא בשיער שהולך ומדלדל.

להתקרחות יש משפיעים רבים. גנטיקה היא חלק משמעותי בתהליך ההתקרחות. אם אחד ההורים שלך היה בעל שיער דליל או נטייה להתקרחות, יכול להיות שזה ישפיע גם עליכם.

חיי היומיום והשפעת על השיער

קשה להתעלם מהחיים המהירים, הלחץ התמידי שאנו חיים בו. השפעות חיצוניות ורגשיות משפיעות על גופנו בכל מיני דרכים ואחת מהן היא התקרחות בגיל צעיר. חשבו כמה לחוצים חייו של בחור צעיר שכל החיים לפניו והוא צריך לקבל החלטות על עתידו, להתמודד עם לחצים של בחינות, עבודה, מצב חברתי, טראומות שונות מהעבר ועתיד שאינו ברור. כל אלה יכולים להתפרץ בצורה של התקרחות בגיל צעיר.

מה עושים?

בעוד נגד גנטיקה אין ממש מה לעשות או נשירת שיער, יכול להיות שהורדת מתח בחיים יכול להאט את קצב ההתקרחות שלכם. הוא לא יחזיר לכם שערות אבודות ולכן מראש כדאי לקחת את החיים בצורה נינוחה יותר ולא להעמיס על הנפש והגוף. תזונה בריאה, עשירה בוויטמינים עלולה גם היא לסייע בהאטת קצב ההתקרחות.

פתרונות?

רוצים להתייעץ עם צוות מקצועי? כאן באתר שלנו, תמצאו שפע של מידע.

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן