ניתוח קיצור קיבה סיכונים

ניתוח קיצור קיבה סיכונים

ניתוח קיצור קיבה נחשב כבטוח יחסית למרות מורכבותו, הכירורג שאמור לבצע את הניתוח יסביר במהלך פגישת הייעוץ למטופל או למטופלת על ניתוח קיצור קיבה סיכונים או סיבוכים שיכולים להיות ולהתרחש במהלכו או במהלך ההחלמה ממנו בכדי להתריע לפני חתימה על הסכמה לניתוח שכזה, הניתוח מבוצע בהרדמה כללית כשיכולים להיווצר סיבוכים הקשורים בהרדמה הם נכונים לגבי מי שסובל מהשמנת יתר, יכול לקרות שצינור ההנשמה בעת החדרה לא נכונה יכול להיקרע ובהמשך תגרם אפילו דלקת ריאות או תסחיף ריאתי כתוצאה מכך, כן יכול להיווצר יובש בגרון במשך שלשה ימים לאחר הניתוח, כל זאת מכשלים בעת הליך ההרדמה, יכולה להיגרם בעיה בתנועת הגפיים בגלל מיקום לא נכון בזמן הניתוח, מורסה או דליפה מהתפרים שבוצעו בקיבה יכולים לגרום לזיהום תוך בטני או דימום וכן פגיעה פנימית של כלי דם, בקיצור קיבה סיכונים אלו שפורטו לא יתרחשו ברובם במידה שמיומנות הצוות המטפל יהיה גבוה.

למי מתאים ניתוח קיצור קיבה ולמי לא

בניתוח קיצור קיבה סיכונים אשר כרוכים בו יוסברו תמיד בזמן פגישות הייעוץ לפני הניתוח עצמו וכדי לבדוק התאמה גם לפי קריטריונים שונים האם יהיו פחות סיבוכים לאחר הניתוח או לא.

ניתוח קיצור קיבה מתאים למי שה BMI שלו גבוה מ35 או מוגדרים עם השמנת יתר חולנית שגרמה ליתר לחץ דם, סכרת גבוה ולא מאוזנת, מחלות ריאה עם הפרעות נשימתיות כתוצאה מכך, כשיש אנשים שהשמנת היתר גם גורמת לבעיות פסיכוטיות יאלצו לעבור בדיקת פסיכיאטר. כיום יש בדיקות סטטיסטיות שקובעות שגם מי שרמת ה BMI שלו פחותה מ-35 או על גבול ה-30 שלא הנהלים הקיימים לא מכוסים בסל הבריאות יוכלו בעתיד הקרוב גם להיות בתוך הנהלים של סל הבריאות לניתוחי קיצור קיבה.

ההכנות שיש לבצע לפני ניתוח קיצור קיבה

בעת ההכנות ופגישות הייעוץ לפני ביצוע ניתוח קיצור קיבה יש לבצע בדיקות הורמונליות לשם שלילת בעיה הורמונלית כזאת או אחרת, יבוצע צילום חזה בתוספת לבדיקות א.ק.ג ,יערכו בדיקות לריאות לראות את תקינות התפעול שלהם, יבוצע צילום של הקיבה כדי לשלול בעיות גסטרו שונות, תערך גם בדיקת אולטרסאונד לבטן, לעתים יערכו אבחנות פסיכיאטריות כדי לשלול תופעות של דיכאונות היכולים להפריע להליך הריפוי התקין, תבוצע גם הערכה תזונתית. יוסבר על הליך הניתוח והנהלים שלו עם ההדגשות של כל ניתוח קיצור קיבה סיכונים והשלכות שלהם מכך.

סיבוכים וסיכונים המהלך החלמה מניתוח קיצור קיבה

ניתוחי קיבה הקיימים כיום הם ,שרוול קיבה, מיני מעקף לקיבה, מעקף קיבה, טבעת מתכווננת ומעקף לתריסריון. לכל אחד מהניתוחים הללו יש דרגת סיכון כזאת או אחרת במהלך ההחלמה ולכן כל אחד מהם מתאים לאדם ספציפי כזה או אחר.

ישנם סיבוכים שייווצרו כהמשך להחלמה כגון חסרים תזונתיים כתוצאה מאפקט תת הספיגה שנוצר בעקבות הניתוח בהמשך לכך שלניתוח קיצור קיבה סיכונים נוספים וסיבוכים גם יכולים להתפתח כגון דליפה באזור קווי החתך של הניתוח במקרים שכאלו יש לפעמים לבצע ניתוח נוסף, יכול להיווצר חסימת מעי, אולקוס או קרישי דם כתוצאה מאי תנועתיות של הגוף במהלך ההחלמה הראשוני ,כדי שלא ייווצרו סיבוכים מיותרים יש לבצע מעקב תמידי מול המרפאה המטפלת בתחילה מידי שבוע ולאחר מכן פעם בחודש במקביל למעקב על ירידה במשקל שאמורה להתרחש בצורה דרסטית לאורך זמן.

לקבלת מידע נוסף על ניתוח קיצור קיבה סיכונים בקרו ב Beauty Guide

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן