ניתוח קיצור קיבה קריטריונים

ניתוח קיצור קיבה קריטריונים

נכון להיום על מנת לקבל אישור לעבור כל סוג של ניתוח קיצור קיבה בישראל יש לעבור דרך מרפאה דיאטנית קלינית שמתמחה בניתוחי קיצור קיבה וזאת כדי לקבל הערכה של איש או אשת מקצוע בנוגע לאפיונים כגון דפוסי אכילה של המועמד לניתוח זה, מידת מוכנותו לשינוי הרגלי האכילה לאחר הטיפול שיבוצע, האם בוצעו ניסיונות של דיאטה בעבר ומה מידת הכישלון שלהם? תיאום ציפיות של המטופל והמטפל מניתוח שכזה, יינתן מידע מקצועי לשלבים לפני הניתוח ואחריו ויינתן הסבר מפורט בנוגע למעקב הסדיר לאחר הטיפול, תיקון חסרים תזונתיים בעזרת מינרלים והסבר בנוגע לדיאטת דלת פחמימות ונטילה של תוספים עם מולטי ויטמינים לפני הניתוח.

בדיקות לקביעת נהלים לניתוח קיצור קיבה

ניתוח קיצור קיבה קריטריונים ראשונים לפי משרד הבריאות הם בדיקות מדד מסת השומן מדד -BMI אם הוא מעל 40 או מעל 35 ומחלות רקע הוא מתאים לביצוע הניתוח .

ישנן בדיקות קליניות המבוצעות בעת הליך ההכנה לפני כל ניתוח של קיצור קיבה כזה או אחר, המטופל ישלח לבדיקות דם ואו ספירת דם כן יבדקו את תפקודי קרישת הדם שלו, יעשה עבורו פרופיל שומנים בדם, יערכו בדיקות של רמת הסוכר בדם, יערכו בדיקות של תקינות בלוטת התריס, כן יבוצעו צילומי אולטרסאונד בטן עליונה וצילום וושט קיבה, א.ק.ג, צילום חזה. בנוסף ישנן בדיקות בכדי להעריך את מידת הסיכון שבה כרוך הניתוח כגון בדיקת תפקודי ריאות, בדיקת תפקודי לב או בדיקות הריון לנשים, בדיקות אלו יעשו בהתאם למצבו הבריאותי של המטופל, וכל זאת כדי ליצור בניתוח קיצור קיבה קריטריונים להליך תקין ויעיל.

ניתוח קיצור קיבה קריטריונים לטיפולים בילדים ומתבגרים

להבדיל מניתוח קצור קיבה קריטריונים שונים מעט בנוגע לנוער מתבגר וילדים. למטופלים אלו ייבדק הגיל הכרונולוגי כשידוע שלנערה בת 13 גיל משקל העצמות גבוה יותר מאשר לנער. רמת ה BMI גבוה מ50 עם סיבוכי השמנה קלים וגבוה מ40 עם סיבוכי השמנה קשים כגון סכרת סוג-2 ,הפרעות שינה, כבד שומני דלקתי ולא מאלכוהול שתוצאה זאת תיבדק לאחר ביופסיה, יתר לחץ דם או התפתחות של מצוקה נפשית על רקע פסיכו- סוציאלי, זיהומים כרוניים, האם נעשו ניסיונות של דיאטה או נעשו תכניות הרזיה במשך חצי השנה האחרונה שכללו בתוכם מפגשים עם דיאטנית קלינית, יערכו פגישות יעוץ בליווי משפחתי תומך כדי לאשר שהמועמד מבין את השלכות הניתוח, יהיה צורך להדגים בפני המועמד את מעקב הפסיכולוגי רפואי לפני ואחרי הניתוח.

סוגי ניתוחים לקיצור קיבה הקיימים ברפואה

בעשור האחרון ישנה עליה במספר הניתוחים לקיצור קיבה שנערכים בארץ ובעולם כי נוצרה הבנה שלא תמיד דיאטה ושינוי תפיסה התנהגותית וטיפול תרופתי עוזרים, בקרב הסובלים מהשמנת יתר חולנית.

ישנם את ניתוחי שרוול הקיבה שהיתרון שבו שאין התערבות במעי ואין השפעה על יכולת הספיגה, ניתוח קיצור קיבה קריטריונים לביצועו של השרוול בטיפול זה יהיו ללא בעיות של בקע גדול בסרעפת. ניתוח מעקף קיבה אשר גורם לירידה בתאבון לאחר הניתוח עם איבוד של 70% מהמשקל היתר שהיה במשך השנה הראשונה לאחר הטיפול וגורם לשיפור ברמת הסוכרת אצל אותם מטופלים, ניתוח מעקף לתריסריון שאינו מתאים למי שהם צמחוניים ולאלו שאינם יתמידו בנטילת תוספי תזונה הדרושים לאחר מכן, טבעת מתכווננת שעשויה מסיליקון המולבשת על הקיבה ויצרת הפרדה בין הכיס העליון של הקיבה לכיס התחתון שלה היתרון שבה הוא היכולת לבצע כיווצים ולכוון את קוטר המעבר בין החלק העליון של הקיבה לחלק התחתון, טיפול זה אינו ניתן למי שיש בקע סרעפתי ואלו הנוטלים תרופות מסוגים שונים ביחד וכן בעלי משמעת עצמית נמוכה בעת ההליך.

לקבלת יעוץ והתאמה אישית ניתן לפנות Beauty Guide

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן