ניתוח שרוול מאיזה משקל

קיצור קיבה

עולם הבריאטריה מציע מספר שיטות ניתוח כפתרון להשמנת יתר: טבעת , מעקף קיבה, מיני מעקף קיבה, שרוול קיבה ומעקף תריסריון. אחד מהם ניתוח קיצור קיבה שרוול הוא ניתוח חדשני ביותר מבניהם אותו התחילו לבצע לפני כעשור והוא למעשה כריתת חלק ניכר מהקיבה זהו ניתוח בלתי הפיך.

למי מתאים ניתוח קיצור קיבה?

ניתוח קיצור קיבה מאיזה משקל מתאים לבצע למעשה ניתן לבצע לאנשים הסובלים מהשמנת יתר חולני.

השאלה ניתוח קיצור קיבה מאיזה משקל ניתן לבצעו ומהי השמנה חולנית? 

אנשים עם BMI מעל 35 נחשבים לאנשים הסובלים מהשמנת יתר חולנית, 

BMI מחושב על פי הנוסחה משקל חלקי גובה במטרים בריבוע.

ניתוח קיצור קיבה מאיזה משקל תלוי במדד, מי שהמדד BMI שלו הוא מעל 40 מיועד אוטומטי לביצוע בעלי מדד 35 אך עם מחלות נוספות כמו סכרת מחלות לב מחלות ריאה הפרעות נשימה וכן דכאון צריך אישור מיוחד ותלוי בהחלטת הרופאים.

בעלי מדד BMI נמוך מזה הסובלים מסכרת לא מאוזנת ולא הצליחו לרדת במשקל באמצעות דיאטה יכולים גם לבצע את הניתוח אופן פרטי שכן הוא לא נכלל בסל התרופות וקופות החולים לא ממנות אותו.

ניתוח קיצור קיבה אינו מתאים למטופלים הסובלים ממחלה מטבולית או אנדוקרינית שהטיפול בהן הוא תרופתי בלבד. 

השאלה ניתוח שרוול מאיזה משקל ניתן לבצעו ומהי השמנה חולנית? 

אדם בעל ערכיBMI  בין 19 ל- 25 זהו הוא בעל משקל במצב תקין, מתחת ל- 19 האדם נמצא בתת משקל, אדם עם מדד 25-30 נחשב כסובל מעודף משקל, מעל 35 אדם נחשב כסובל מהשמנת יתר חולנית.

השמנת יתר חולנית גורמת למחלות רבות שפוגעות באיכות החיים ומקצרות אותם כמו לדוגמה:סכרת, אירוע מוחי, מחלות לב, יתר שומנים בדם, לחץ דם, דום נשימה בשינה, כאבי גב, בעיות פריון ואפילו דכאון.

מהו ניתוח שרוול ?

כאשר מטופל מבקש לבצע ניתוח שרוול מאיזה משקל המוגדר השמנת יתר הוא מגיע לרופא המטפל לאחר שניסה את כל האפשריות של הורדת משקל דיאטות למיניהן וניסיונות תרופתיות ללא הצלחה, הרופא מאשר את הניתוח לאחר שהמטופל ביצע בדיקות הורמונליות לבדוק מה מקור ההשמנה וכן בדיקות נוספות  כגון: בדיקות דם, א.ק.ג צילום חזה, תפקודי קיבה, קולונוסקופיה צילום בטן, הערכה תזונתית והערכה פסיכיאטרית בנוסף יתכנו בדיקות נוספות הקשורות למחלות רקע.

הניתוח מבוצע בגישה לפרוסקופית המנתח מסיר בין 75% ל- 85% מהקיבה  ויוצר שרוול מוטה שממשיך את צינור הוושט עד למעי הדק. הניתוח מבוצע בהרדמה מלאה ואורך בין שעה לשעתיים. בסופו הקיבה יכולה להכיל 50-80 סמ"ק לעומת מעל ליטר וחצי לפני הניתוח. 

מהם הסיכונים בניתוח קיצור קיבה?

הסיכון השכיח הוא דלף או דמם במקום החיתוך או בנקודת החיבור של המעקף. סיבוך נוסף הוא חסימת מעי, אולקוס ,זיהום, בחלל הבטן ובפצע, דלקת ריאות, וכן כל הסיבוכים הקשורים להרדמה כגון קרישי דם, תסחיפי ריאות, ירידה בלחץ דם. בטווח הארוך עלול להתפתח חוסר בוויטמינים ומינרלים כתוצאה מחוסר ספיגה שלהם.

לקבלת יעוץ והתאמה אישית ניתן לפנות Beauty Guide

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן