טיפול בנשירת שיער חמורה

נשירת שיער

שיער נושר אצל נשים וגברים הינו תהליך טבעי של הגוף, האדם הממוצע מאבד בין 50 ל100 שערות ביום מעבר לכך יש לבדוק את הסיבות לנשירת שיער מוגברת לשמחתנו ישנם מספר שיטות טיפול בנשירת שיער חמורה.

הגורמים לנשירת שיער חמורה

לפני שנבדוק איך לטפל בנשירת שיער נבדוק מהם הגורמים והסיבות לתופעת נשירת שיער מסיבית:

  • תורשה- נשירת שיער חמורה יכולה להופיע על רקע גנטי אם האב החל להקריח בגיל צעיר סביר להניח שגם הבן יסבול משיער נושר.
  • בעיות בריאותיות- מחלות מסוימות כמו לדוגמה אנמיה, הפרעות בתפקוד בלוטת התריס, בעיות בעיכול ועוד כמו כן נטילת תרופות שאחת מתופעות הלוואי שלהן היא נשירת  שיער מוגברת.
  • חוסר בוויטמינים ומינרלים– עלול לגרום לנשירת שיער חמורה כתוצאה מתזונה לא נכונה ודיאטות חמורות, עישון וצריכה מוגברת של אלכוהול גם הם גורמים לנשירת שיער מסיבית.
  • שינויים הורמונליים- אצל נשים שינויים הורמונליים בתקופת הריון לידה בגיל הבגרות, עודף בהורמון הגברי גורם לכיווץ כלי הדם והפחתה באספקת הדם לזקיקי השיער.
  • מתחים- סטרס גורם להרבה תופעות וחולי בגוף, מלבד נשירת שיער חמורה הוא גם גורם למראה לא בריא של השיער.

שימוש קבוע במכשירים לעיצוב שיער בחום, צביעת השיער לעיתים תכופות, החלקות גורמים לשיער נושר. 

איך נדע האם אנו סובלים מנשירת שיער מוגברת?

לא כל נשירת שיער צריכה להדאיג ,ניתן לבדוק את עצמנו האם יש לנו נשירת שיער חמורה: אחת הבדיקות ניתן לבצע בעצמינו במשך מספר ימים לאחר חפיפה יש למשוך בעדינות באזורים שונים של הראש באמצעות האצבעות היד ולספור כמה שערות נשארות ביד אם יש 5 שערות המצב מצוין, בין 5 ל-15 שערות מצב תקין ,יותר  מ- 15  שערות זו כבר נשירה מוגברת הדורשת בדיקה וטיפול.

בדיקה נוספת שאנו יכולים לעשות היא בדיקת מצב השערות על הכרית לאחר השינה אם נותרות יותר משמונה שערות זוהי כבר נשירת שיער חמורה.

ישנם מכונים בעלי מכשור חדשני הבודקים את איכות זקיקי השיער ואיתם ניתן לבדוק איך לטפל בנשירת שיער.

איך לטפל בנשירת שיער?

טיפול בנשירת שיער מוגברת יכול להיעשות במספר שיטות ישנן את השיטות הקונבנציונליות וישנן שיטות טיפולי שיער אלטרנטיביות.

ראשית יש לבצע בדיקות מקיפות לבדוק מה הם הגורמים לנשירת שיער מסיבית ולפי התשובות ניתן לקבוע מהו טיפול בנשירת שיער חמורה.

אם חסרים וויטמינים ומינרלים ניתן לעבור לתזונה נכונה לשיער, קבוצת ויטמין B, ויטמינים A,C,D,E  ניתן לצרוך מזונות המכילים אותם או כתוספי מזון. צריכת אלכוהול ועישון משבשת את  ספיגת הוויטמינים בגוף לכן רצוי להימנע מהם.

אם הבעיה הורמונלית ניתן ליטול כדורים או גלולות המאזנים את ההורמונים. דלקות עור ניתן לפתור גם על ידי טיפול מקומי באזור.

אם קיימות בעיות רפואיות ותרופות הגורמות לנשירת שיער חמורה יש להתייעץ עם הרופא לגבי הטיפול והאם ניתן להשתמש לתרופות חליפיות.

ישנו הטיפול התרופתי לטיפול בנשירת שיער מסיבית תרופות אלו אושרו על ידי משרד הבריאות והן: מינוקסידיל –תכשיר נוזלי לשימוש מקומי בקרקפת. פרופסיה-כדורים המשמשים לעיכוב הורמונלי לא מיועד לנשים. סטרואידים-כדורים או זריקות ומשחות מיועדים לטיפול באזורים דלילים.

במקרים חריגים בהם רוצים לבצע טיפול בנשירת שיער חמורה האפשרות הכירורגית ניתנת למשל השתלת שיער באזור הדליל.לקבלת יעוץ בנושא טיפול בנשירת שיער חמורה ניתן לפנות Beauty Guide

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן