גורמים לנשירת שיער

גורמים לנשירת שיער

נשירת שיער היא תופעה נפוצה אצל נשים וגם גברים, ישנן סיבות לנשירת שיער.

ככל שזקיקי השיער קיימים השיער ימשיך לצמוח במחזוריות של כמה שנים ולאחר מכן אמורה להיות מחזוריות של נשירה שיער שבמקומה תבוא צמיחה חדשה של שיער, כך זה אמור להיות בהליכים נורמליים וטבעיים בגוף. בממוצע נושרות כמאה שערות ביום ובמקומן צומחות כמאה אחרות, כאשר נוצר חוסר איזון מתרחשת תופעה של איבוד שיער והידללות שלו, נשירת שיער אצל נשים סיבות יכולות להיות שונות מהסיבות לנשירת שיער אצל גברים. 

נשירת שיער נשים סיבות ומה גורם לנשירת שיער

נשירת שיער נשים סיבות המיוחדות רק להן בשונה מגברים, לחמישים אחוז מהנשים שעברו הריון ולידה ישנה תופעה של איבוד שיער, הגורמים לנשירת שיער בתקופה זו הם חילוף חומרים קיצוני ושינוי הורמונלי מוגבר, בכלל האישה סובלת מתופעת שינוי הורמונלי במספר תקופות בחייה בזמן מחזור, בגיל ההתבגרות ובגיל המעבר, שינוי הורמונלי זה הוא אחד הגורמים לנשירת שיער.

נשאלת שאלה מה עוד גורם לנשירת שיער אצל נשים? ידוע שחומציות בדם שנובעת גם מתזונה לא נכונה וחוסר באכילת פירות וירקות יכולה להיות סיבה נוספת, נשירת שיער נשים סיבות נוספות יהיו שימוש לא נכון בגלולות נגד הריון או התקן תוך רחמי לא תקין.

קיימים גורמים נוספים לנשירת שיער אותם ניתן למנות כמו לדוגמא גנטיקה, גיל, מחלות עור הגורמות לנשירת שיער כמו פסוריאזיס בקרקפת, מחלות אחרות מהוות גם כן סיבות לנשירת שיער כמו סכרת, מחלות לב טיפולי כימותרפיים וביולוגיים בסרטן ועוד, ניתן לומר בנוסף שבעיות בבלוטת התריס גם כן יכולות לגרום לנשירת שיער למרות שידוע שבעיות בבלוטת התריס גורמות בעיקר להשמנה ואי איבוד משקל כתוצאה מפעילות לא נכונה של בלוטת התריס.

אחד הגורמים לנשירת שיער הוא לחץ נפשי וטראומה גופית או נפשית.

לסיום רוב הנשים מבצעות טיפולי שיער הפוגעים בשיער כגון צביעת השיער, החלקות ,עיצוב בחום, מתיחת השיער חזק מדי פעולות אלו גורמות לשבירת  השיער ולנשירתו. 

גברים נשירת שיער סיבות

אצל גברים נשירת שיער סיבות שונות קצת מנשים, לגברים ישנה נשירת שיער שבסופה גם מגיעה התקרחות לחלוטין במקומות שונים בקרקפת, כמו אצל הנשים גם אצל הגברים ישנה נשירת שיער סיבות כאלה ואחרות שגורמות לדילול השיער ביניהן יש את הסיבות כתוצאה מטיפולים כימותרפיים וביולוגיים שגורמים לאובדן שיער בכל הגוף, יש את הסיבות הגנטיות שבסוף התהליך של נשירת השיער מגיע שלב התקרחות שרק השתלת שיער יכולה לעזור במקרה זה, מחלת סכרת מהווה גם חלק מגורמים לנשירת שיער בגברים, לחצים נפשיים וסביבתיים יכולים להיות זרז לנשירה, בחלק מסוגים שונים של נשירה בשיער ניתן לטפל בעזרת שינוי הרגלי תזונה, שחרור לחצים במקרים של לחצים נפשיים, תוספי תזונה למיניהם יכולים לעזור, בעת הופעת קשקשת כתוצאה בשימוש בתכשירי חפיפה לא נכונים יכול להוות גם סוג של גורם לנשירת שיער שהטיפול בו הוא מקומי ונעשה בעזרת תכשירי חפיה מתאימים לנושא ויכול לעצור את הנשירה ולהחזיר את הברק לשיער במקביל, הסברים אלה עונים על השאלה מה גורם לנשירת שיער בדרך כלל.

הרבה מהטיפולים יכולים לעצור את נשירת במידה שהם מטופלים נכון ומוקדם.לקבלת יעוץ והתאמה אישית ניתן לפנות Beauty Guide

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן