איך למנוע נשירת שיער?

איך למנוע נשירת שיער?

נשירת שיער הוא תהליך טבעי הקורה יום יום אך ישנם מצבים שהשיער לא מתחדש ונוצרת דלילות שיער עד כדי קרחות. ישנם גורמים רבים לנשירת שיער, למזלנו ישנם מספר דרכים לטפל בתופעה העונים על השאלה איך למנוע נשירת שיער ומניעת התקרחות, מומלץ להתחיל לפעול עוד כשהתופעה בתחילת דרכה על ידי מספר פעולות פשוטות הגורמות למניעת התקרחות.

ישנם גם גורמים לנשירת שיער שאנו לא יכולים להשפיע עליהם כמו לדוגמה גנטיקה וגיל אולם בחלק מהגורמים ניתן לטפל ולגרום למניעת נשירת שיער מוגברת.

מהי נשירת שיער מוגברת?

בכל יום אנו מאבדים בין 80 ל100 שערות זהו תהליך טבעי של תחלופת השיער השערה צומחת מהזקיק בשלב השני היא מתנתקת ממנו ומפסיקה לקבל אספקת דם ולאחר מכן נושרת הזקיק נח ומתחזק כדי להצמיח שערה נוספת.

כאשר אנו מאבדים יותר שיער מאשר צמיחת שיער חדש ניתן לאבחן זאת כנשירת שיער מוגברת, לכן חשוב לדעת איך למנוע נשירת שיער באבחנה מוקדמת.

מה הסיבות לנשירת שיער מוגברת?

נשירת שיער יכולה להופיע כתוצאה מנטייה גנטית, ממחלות מסוימות, דלקות בעור מבעיות של זרימת דם בראש, מבעיות הורמונליות בזמן הריון לידה, גלולות וגיל המעבר. סיבות נוספות הן תזונה לקויה חוסר בוויטמינים ומינרלים, חוסר ברזל, מתח נפשי וחוסר שינה הינם גורמים חשובים בנוסף לטיפולים אשר פוגעים בשיער כמו צבע, החלקות עם חום הגורמים לשבירתו. 

איך להפסיק נשירת שיער מוגברת? 

לפני שמתחילים לענות על השאלה איך למנוע נשירת שיער יש לבדוק מהי הסיבה לכך ולבצע בדיקות מקיפות, גם בנוסף יש להתייעץ עם רופא.

כאשר התזונה לקויה ובבדיקות מתגלים חוסר וויטמינים ומינרלים הפתרון לשאלה איך להפסיק נשירת שיער הוא מעבר לתזונה נכונה הקפדה על אכילת חלבונים ונטילת תוספי מזון וויטמינים להשלמת החוסרים.

שתיית מים מסייעת במניעת נשירת שיער שכן התייבשות חמורה לטווח ארוך  עלולה לגרום לתופעה.

עיסוי הקרקפת עם שמנים אתרים יגרום לשערה לא להתייבש ולהיות שביר.

אם הסיבה היא לחץ נפשי אשר גורם לנזקים בריאותיים נוספים ניתן לבצע מספר פעולות מרגיעות למניעת נשירת שיער כגון מדיטציה ,פעילות גופנית, קריאה ועוד.

טיפול תרופתי למניעת נשירת שיער

בשוק מופיעים מוצרים המבטיחים פתרון לשאלה איך מפסיקים נשירת שיער כמו משחות, קרמים, מסיכות שמפו ועוד, לא תמיד תכשירים אלו אמינים ולפעמים הם לא מבצעים את ייעודם מומלץ לבדוק עם רופא או רוקח לפני הטיפול או לקבל חוות דעת מאנשים שבצעו את הטיפולים.  

מריחת תכשירים המכילים מינוקסידיל עם מרשם מרופא בשימוש יום יומי עשויה להביא לעליה בצמיחת השיער.

נטילת תרופות מעכבות את פעילות הטסטוסטרון הגורם לנשירת שיער יכולים להיות פתרון למניעת נשירת שיער אך יש להתייעץ עם רופא שכן לתרופות אלו תופעות לוואי.

טיפולים המגבירים את זרימת הדם 

מניעת נשירת שיער יכולה להתבצע על ידי טיפולי שיער הגורמים לזרימת דם מוגברת לדוגמה: טיפול בנקודות אקופרסורה הנקרא  – בליאם (Balayam)

מזותרפיה-מכשיר הנקרא דרמה רולר הפועל בשיטת דיקור העור באמצעות מחטים קטנות אשר מגבירים את ייצור הקולגן וזרימת דם באזור.

כשחקרו וחיפשו פתרון לשאלה איך להפסיק נשירת שיער המציאו פטנט באמצעות מכשיר ביתי שפועל להגברת זרימת הדם בקרקפת בדומה לעיסוי הקרקפת שגם עשוי לסייע לזרימת דם לקרקפת מה שמבטיח תחזוקה טובה יותר של זקיקי השיער ומניעת נשירת שיער.לקבלת יעוץ והתאמה אישית על איך למנוע נשירת שיער, ניתן לפנות ולהשאיר פרטים גם באתר- Beauty Guide

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן