סימני דחיית שתל שיניים

Dental implants

ברוב ההשתלות אחוז ההצלחה הוא גבוה מאוד וכמעט אין דחייה של שתל השיניים. לפי סטטיסטיקה בין 3 ל-5 אחוזים בלבד מניתוחי שתל דנטלי בפה אינו מצליח.

להבדיל משן תותבת שהיא התקן חיצוני בדרך כלל, השתלת שיניים תתבצע בעזרת בורג שמוכנס אל עצם הלסת כך שנוצרת תחושה של שן קבועה, באחוז הנמוך של אי הצלחת קיבוע השתל יהיו סימני דחיית שתל שיניים מידית או סימני דחיית שתל שיניים מאוחרת שתתבטא בדרך כלל בדימום מאוחר או נפיחות וכאבים, בנוסף סימני דחיית שתל שיניים הם שיש תזוזות של השן גם כאשר אין פעולת לעיסה או תזוזה מסוימת של הלסתות. הפעולה המידית שרצוי לעשות בעקבות כך היא הוצאת השתל ממקומו וביצוע מחדש של השתלה חדשה במקום.

סיבות לדחיית שתל שיניים

הסיבה הנפוצה לדחיית שתל שיניים היא מחסור בעצם, תופעה זאת ניתן למנוע עוד בהשתלת השן בעת הבדיקות המקדימות ויש לדווח על כך למטופל כדי לחסוך זמן יקר בעת שהבעיה תתגלה לאחר ההשתלה, כדי למנוע זאת יש לבצע השתלת עצם ולהמתין מספר חודשים עד להשתלת השן. סיבה נוספת של דחיית השתל היא סביבה דלקתית בתוך הפה אשר יכולה גם כן לדחות את השתל. סימני דחיית שתל שיניים יהיו דימומים וכאבים באזור השתל אפילו תזוזה של השתל בפה.

מה ניתן לעשות כששתל שיניים לא נקלט?

כאשר שתל שיניים לא נקלט בתוך העצם בפה אין ספק שזו אכזבה למטופל, למרות שהאחוז הוא נמוך מאוד, במידה שכך קורה אין צורך לחשוש יתר על המידה כי ניתן לתקן זאת בעזרת השתלה של שתלים דנטליים. כאשר מתגלית הדחייה של השתל בעקבות הכנה לא נכונה של העצם או זיהום כלשהו בעת הניתוח, או בשלב מתקדם יותר של הטיפול בגלל דלקת בחניכיים שמתפתחת, שבר של השתל וכן טראומה בהליך של סגר הפה, לכן כששתל שיניים לא נקלט ונדחה הרופא יבדוק אם יש נסיגה של העצם ואז יחליט איך לבצע את החדרת השתל החדש במקומו, בדרך כלל השתל הפעם שיוחדר לתוך העצם ייקלט בוודאות לתוך העצם.

כיצד ניתן למנוע מצב של שתל שיניים שלא נקלט?

כדי למנוע מצב של שתל שיניים שלא נקלט בעצם מובן שיש לבחור ברופא שיניים מיומן עם חוות דעת חיוביות שנאספו על ידי המטופל לפני התחלת טיפולי שיניים. חשוב לדעת שלמרות שביצוע השתלות שיניים נהפכו לנפוצות ביותר יש עדיין לבחון טוב את ההמלצות ולבדוק את מיומנות הרופא המטפל כדי שהוא יראה טוב ביותר את כל תמונת המצב ולהימנע מכל סיכון מיותר. כדי ששתל ייקלט בתוך העצם רצוי מאוד שלא לעשן ולא לצרוך אלכוהול לפני הניתוח וכן בעת ההליך הטיפולי הכולל כדי שהחניכיים יהיו כמה שיותר בריאות וחזקות כדי שהשתל ייקלט בעצם, בנוסף להיגיינת הפה יש להגיע לבדיקות ומעקבים לאחר כל ההליך ההשתלה בכדי לראות אם יש סימני דחיית שתל שיניים. לחולי סכרת לא מאוזנת או אנשים הסובלים ממחלות כרוניות אחרות יש לעדכן את הרופאים גם לפני הטיפול וכן במהלכו, רצוי לענות בכנות לתשאול הרופאים המטפלים ולדווח על כל שינוי בריאותי כל זאת כדי שהמטופל יהיה במוכנות בריאותית הכי גבוהה כך ולא יהיה מצב של שתל שיניים שלא נקלט וכדי שהשתל ייקלט בצורה הכי טובה.

לקבלת יעוץ והתאמה אישית ניתן לפנות Beauty Guide

מוזמנים לקרוא גם בנוסף: טיפול שורש

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן