דליפת שתל סיליקון סימנים

ניתוח חזה לנשים

נשים רבות עברו ניתוח להגדלת חזה באמצעות השתלת שתלי סילקון הנראים כטבעיים, השתלים ממולאים בג'יל סיליקון ומאושרים ע"י משרד הבריאות,לעיתים נגרם קרע במעטפת השתל ונגרמת דליפת שתל הסיליקון. אמנם דליפת שתל סילקון אינה מסכנת חיים אך רצוי להוציאו או להחליפו. 

האם שתלי סילקון בטוחים?

חברות רבות מייצרות שתלי סילקון ,ישנם רק 2-3 חברות שעומדות בתקן האמריקאי FDA ,ישנן חברות שמייצרות שתלים זולים יותר.

בדרך כלל השתלים החדשים בעלי תו התקן המחמיר מיוצרים מחומרים עמידים המילוי הוא בצורת ג'יל שאינו מתפזר כבעבר הסיכוי שהוא יקרע וידלוף קטן יותר. לרוב דליפת שתל סילקון סימנים יופיעו רק לאחר עשור מהניתוח.

חשוב שכל מטופלת תהיה מודעת לסכנת דליפת שתל סילקון, ויש להדריכה לבצע אולטרסאונד פעם בשנה או שנתיים כדי לאתר דליפת שתל סיליקון סימנים מוקדמים. 

מדוע יש לבצע ניתוח החלפת שתלים?

כל מטופלת שעוברת ניתוח השתלת חזה אמורה לדעת כי השתלים אינם לכל החיים, חיי השתל משתנה ממטופלת ומטופלת.

הסיבות לביצוע החלפת שתלים הם: עייפות החומר ובלאי של השתל, רצון המטופלת לשנות את גודל או צורת החזה המושתל, אובדן צורה וצניחה של השד אחרי הריון ולידה, התכווצות הקופסית-רקמת החיבור אשר צומחת סביב השתל וכמובן מסיבת דליפת שתל סילקון.

כאשר הניתוח בוצע לפני יותר מעשור עם שתלים מיושנים ולא איכותיים יש לבדוק האם רצוי להחליפם.

דליפת שתל סיליקון סימנים הדורשים החלפתם

לא תמיד המטופלת תרגיש דליפת שתל סיליקון סימנים בולטים המחייבים בדיקות נוספות הם: שינוי בצורת השד, סימן נוסף הוא שינוי בתחושות של השד, לעיתים האישה תחוש כאבים בשד, בלוטת בית השחי עלולה להראות כמוגדלת, יש לבדוק את הסיבה האם היא כתוצאה מדליפת שתל סיליקון או בעיה רפואית אחרת בבלוטה. 

מה צריך לעשות במקרים של דליפת שתל סיליקון?

ישנם נשים רבות המסתובבות עם דליפת שתל סיליקון סימנים לא נראים או בולטים זמן רב ולא קורה להם מאומה עד לבדיקת אולטרסאונד שגרתית בה מתגלית הדליפה כלומר זהו מצב לא דחוף וללא סכנת חיים לכן כשמתגלית דליפת שתל סילקון יש לגשת לרופא המנתח ולהתייעץ עמו.

כשמתגלה הקרע יש להוציא אותו בניתוח פשוט יחסית, מבצעים חתך בצלקת הישנה מנקים את שאריות הסיליקון ומחדירים שתלים חדשים, אם זהו רצונה של המטופלת לעיתים המטופלות לא מעוניינת בשתל חדש אלא מבקשות לחזור למראה הטבעי שלהן, יש כיום טרנד חדש של חזרה לטבעי.

ניתן לשלב ניתוח החלפת שתל סיליקון עם הרמת חזה במקרים שהחזה נפול ויש עודפי עור רבים, בניתוח כזה מעצבים מחדש את החזה.

החלמה מהניתוח החלפת שתלים ותופעות הלוואי

יש ליטול אנטיביוטיקה וכן משככי כאבים בהתאם להוראות הרופא, ניתן להתקלח רק למחרת הניתוח, שלושה ימים לאחר הניתוח ניתן להסיר את התחבושות, יש ללבוש חזיית ספורט תומכת, לאחר חודש ניתן ללכת לים ולחזור לפעילות ספורט בהדרגה.

תופעות הלוואי הן נדירות, עלול להופיע כאב ,דימום, זיהום, אסימטריה, הפרעה בתחושות, קפלים סביב השתל התקשות הקופסית וצלקת ממכוערת.

לקבלת יעוץ והתאמה אישית ניתן לפנות אל Beauty Guide.

מוזמנים לקרוא בנוסף: החלמה מניתוח הגדלת חזה

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן