נשירת שיער פתאומית

נשירת שיער פתאומית

אצל גברים ואצל נשים קיימת תופעה מוכרת של נשירת שיער מאסיבית, קיימות כמה סיבות בריאותיות אשר עלולות לגרום לכך.

מתח נפשי

הסיבה העיקרית לתופעה של נשירת שיער פתאומית היא לחצים, מתח נפשי שנמשך לאורך זמן. ההשלכות של התחושות הקשות הללו היא דלילות משמעותית של השיער ואף קרחות. מדובר במצבים קיצוניים כמו מלחמה אשר רוויה בפחדים, כמו בתקופות שבהם שולחים טילים. לחלופין זה יכול להיגרם ממתח אשר נובע ממחלה קשה של אדם זה, או עם התמודדות עם מחלה קשה של אדם קרוב מאד.

מעבר לכך יש סיבות רבות נוספות שעלולות לגרום גם הן לנשירת שיער. אך כאשר הדבר קורה באופן פתאומי, מרב הסיכויים שהסיבה היא נפשית.

כימותרפיה

מי שמקבל טיפולים כימותרפיים עקב גידולים סרטניים, מודע לכך שמדובר בחומרים חזקים ביותר שהורסים את כל התאים וזאת כדי להרוס את כל התאים הסרטניים. אך כיוון שהחומרים הורסים גם את התאים הבריאים, הדבר עלול לגרום לכך שתהיה נשירת שיער פתאומית. במקרים רבים הטיפולים הללו מחלישים גם את המערכת החיסונית בגוף והשילוב של שניהם מתבטא לא אחת בהיחלשות של צמיחת השיער ולכן יש צורך לבצע טיפולי שיער מתקדמים.

ירידה דרסטית במשקל הגוף

שינויים קיצוניים במשקל הגוף עקב דיאטה, אנורקסיה מצד אחד, או בולמיה מצד שני יוצרת מצבים שבהם הגוף זקוק למינרלים ולוויטמינים אך הוא לא מקבל את מלוא הכמות הנדרשת ולכן מתרחשת לעיתים נשירת שיער.

חוסר חלבון

צמיחת השיער תלויה ברמת החלבון בגוף. אם רמת החלבון היא ירודה הגוף מנתב זאת למטרות שונות אך לא לטובת צמיחת השיער ולכן רואים דילול משמעותי בכמות השיער על הגולגולת.

גנטיקה

אדם שיש לו נשירת שיער פתאומית, קיימת סבירות שהדבר קרה גם לבני משפחתו בדורות הקודמים. הדבר קורה בדרך כלל עד גיל 60, אך יש גם מקרים חריגים בגילאים אחרים.

שינויים הורמונליים בהיריון ולאחר לידה

כל תהליך ההיריון והלידה מלווה בשינויים הורמונליים רבים כך שהמערך ההורמונלי אינו מאוזן, יש מתח, חוסר בברזל שמוביל לאנמיה והרבה חששות. לכן לאחר הלידה ניכרת אצל נשים רבות נשירת שעיר פתאומית.

בלוטת התריס

לעיתים בלוטת התריס אינה מתפקדת כראוי ויש לכך השלכות כמו נשירה של שיער כיוון שהבלוטה אינה מייצרת את ההורמונים הנדרשים.

בכל המצבים הללו, נשמח לסייע לכם במציאת פתרון לבעיה של נשירת השיער, כדי לעודד צמיחה מחודשת. השאירו כאן את פרטיכם ומומחה מטעמנו, ישוחח אתכם בהקדם.

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן