מה אפשר לאכול אחרי עקירה

מה אפשר לאכול אחרי עקירה

עקירת שן היא פעולה לא נעימה וגם כואבת, אך בסיומה יש רגישות בפה ובחניכיים ולכן רופא השיניים או הכירורג מעביר למטופל הנחיות מיוחדות לגבי התזונה בימים הראשונים שלאחר העקירה.

המתנה לאחר העקירה

בשעתיים הראשונות שלאחר העקירה אין לאכול דבר, כיוון שקיימת השפעה של זריקות האלחוש ולכן יש חשש שתוך כדי האכילה תהיה פגיעה בפה לאור חוסר התחושה.

קיימת חשיבות רבה לבליעת הרוק במהלך היום יום כדי לחזור לפעילות הנורמטיבית בחלל הפה.

תזונה לאחר העקירה

ההנחיה הכללית היא לאכול מזון רך שהוא בטמפרטורת החדר. לא חם מדי כמו מרק ולא קר מדי כמו גלידה. אפשר לאכול מוצרי חלב, כמו גבינות או יוגורט ביממה הראשונה לאחר הטיפול.

למטופלים ששואלים מה אפשר לאכול אחרי עקירה, מציעים גם לאכול מרק קר, להכין שייקים מעולים משילוב של ירקות ופירות בבלנדר. בנוסף לכך יש שפע של פירות וירקות שאפשר למעוך וכך לאכול אותם בקלילות, כמו תפוחי אדמה מבושלים שמועכים אותם לפירה, אבוקדו כתוש, שעועית ירוקה, דלעת בתנור או מבושלת, בננות ועוד. גם ביצה מקושקשת היא אופציה טובה מאד, כיוון שהחלבון חשוב מאד במצבים הללו.

עקירת שן

יש לקוחות שעוקרים שן אחת, אך יש גם כאלו שזקוקים לעקירה של כמה שיניים עקב מצבן או כיוון שהם לפני השתלת שיניים. לכן אחת לתקופה הם מבצעים עקירת שיניים ושוב נשאלת השאלה מה אפשר לאכול אחרי העקירה.

עם הזמן הם כבר מתרגלים לכך ולקראת יום העקירה הם דואגים שיהיו להם בבית פירות רכים כמו בננות שמצוינות הן למעיכה והן לטחינה בבלנדר. כמו כן הם נהנים לאכול אבוקדו מעוך שאפשר לשלב יחד אתו גם ביצה קשה מעוכה, בטטות רכות לאחר הבישול, דלעת ערמונים מעוכה ועוד. דברי חלב הם מזון קליל ומתאים מאד לימים הראשונים שלאחר העקירה.

המלצות מה לא לאכול

לאחר טיפול שיניים הרופא ממליץ לא לאכול מאכלים בעלי טעמים קיצוניים, לא חריף ולא חמוץ. בנוסף לכך לא לאכול דברים שהם קשיחים כמו לדוגמה חטיפים וזאת לאור הרגישות הרבה של החניכיים ושל כל חלל הפה.

לאחר יממה המטופל חש שינוי מהותי, הכאבים חולפים בדרך כלל ולאט לאט הוא יכול לחזור לשגרה.

אם גם אתם זקוקים לעקירת שן, השאירו כאן את הפרטים שלכם ואנחנו נשמח להמליץ לכם על קליניקה איכותית לנושא עקירה רגילה של שיניים וגם לעקירה כירורגית של שיניים.

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן