כתמים חומים על פני העור

כתמים חומים על פני העור

אנשים בעלי עור בהיר שעברו את גיל 40 מגלים לא אחת על עורם כתמים כהים. בדרך כלל מדובר בכתמים חומים, אך לעיתים הם מופיעים גם בגווני אפור או שחור.

הסיבות להופעת כתמים חומים על העור

ברוב המקרים הסיבה להופעת כתמים חומים על פני העור נובעת מתהליכי פיגמנטציה אשר קורים בשילוב עם ההשפעה המהותית של קרני השמש החמות כאשר אדם זה חשוף אליהן. יש מקרים שבהם הדבר אינו נובע משילוב זה אלא מהחשיפה לקרינה אולטרה סגולית ממקור אחר, כמו עקב שימוש במיטת שיזוף. אפשר לראות באופן בולט אצל אנשים מבוגרים שהכתמים הללו הם חלק מהליך ההזדקנות שלהם באופן מצטבר.

רובם של כתמים חומים על פני העור הם שפירים אך לעיתים רופאי עור מבצעים ביופסיה, כדי לוודא שלא מדובר בגידול סרטני אם מדובר בכתם גדול במיוחד שמתפשט במהירות או עקב נראותו הייחודית.

טיפול להעלמת הכתמים

רופאי העור ממליצים ללקוחות בעלי כתמים להשתמש במשחות ספציפיות אשר מטשטשות את נראותם של כתמים חומים על פני העור. המשחות הללו משפיעות על העור והופכות אותו לרגיש לקרני UV ולכן במקביל לכך יש למרוח קרם הגנה בכל חשיפה לשמש.

אופציות נוספת הן ביצוע של טיפול אור IPL אשר מעלים את הכתמים על הפנים, שימוש בהקפאה באמצעות חנקן נוזלי, או ביצוע פילינג עמוק על השכבה החיצונית כדי להגיע לשכבה הבעייתית ולטפל בה.

כתמי עור חומים

כאשר מופיעים כתמי עור חומים יש לשים לב לכל נושא החשיפה לשמש. עדיף להימנע עד כמה שאפשר מחשיפה ובמקרים שנוצרת חשיפה עדיף להיות עם שרוולים ארוכים, למרוח קרם בעל רמת הגנה של 40 לפחות, כך המערכת תייצר כמה שפחות כתמים כאלה או לא תייצר כלל.

הנראות של הכתמים החומים על העור אינה נוחה לאף אחד. המטופל מרגיש לא בנוח כיוון שהוא רואה את הרתיעה של האחרים ממצב זה. כדי לטפל בכך, השאר כאן את פרטיך ואנחנו נשוחח אתך ונתאם תור לביצוע אבחון בקליניקה המקצועית שלנו לטיפול מיטבי.

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן