כאבים אחרי עקירה שן בינה

כאבים אחרי עקירה שן בינה

יש מקרים שבהם רופא השיניים ממליץ לבצע עקירה של שן בינה עקב מצבים דלקתיים, צמיחה לא נכונה, או הפרעה לשן סמוכה.

החלטה לגבי עקירת שן בינה

ברוב המקרים הלקוח מבצע צילום פנורמי וגם צילום סיטי כדי לראות את מצבה של שן הבינה. הצילומים משכנעים את הרופא כי אכן השן מיותרת ובמיוחד אם היא שבורה או סדוקה בנוסף לכך.

תהליך עקירת שן בינה

כדי להוציא את שן הבינה, רופא השיניים מרדים את המקום ולעיתים הוא גם נעזר באלחוש או בגז צחוק כדי להקל על המטופל. רוב העקירות הן עקירות רגילות ולכן תוך פרק זמן קצר רופא השיניים מסיים הליך זה.

ההשלכות של עקירת שן בינה

יש כמה דברים שקורים לאחר עקירת שן בינה.

  • כאבים אחרי עקירה שן בינה ולכן המטופל נעזר במשככי כאבים שמסייעים להפיג את הכאבים המקומיים.
  • נפיחות בחלל הפה.
  • קושי בפתיחת הפה לאורך 10-7 ימים.
  • דימומים לאורך 24 השעות הראשונות.
  • אי נוחות כללית.
  • קושי לאכול ולכן אוכלים רק מזונות קרירים ורכים.

כאבים אחרי עקירה שן בינה חולפים בדרך כלל תוך ימים בודדים. לכן המטופלים יכולים לחזור אט אט לשגרה. גם מיד לאחר העקירה המטופל יכול לנהוג ללא כל בעיה.

עקירה כירורגית של שן בינה

יש מקרים שבהם השן היא כלואה ולכן קיים צורך לבצע עקירה כירורגית על ידי מנתח שהוא מומחה לסוג זה של ניתוחים. במקרה זה הוצאת השן היא מסובכת ולכן אורכת זמן ארוך יותר. לאחר שליפת שן הבינה המנתח מבצע תפירה של המקומות שבהם בוצעו בניתוח חתכים בחניכיים כדי להוציא את השן.

גם במקרה הזה סובל המטופל מתופעה של כאבים אחרי עקירה שן בינה ולכן הוא צורך משככי כאבים עוצמתיים יותר. כל תופעות הלוואי קורות גם אחרי עקירה כירורגית.

אם אתם זקוקים לבדיקה ולהחלטה לגבי עקירת שן בינה, הגעתם למקום הנכון. הרופאים המומחים שלנו ישמחו לבדוק את מצבן של השיניים ובמידת הצורך לבצע עקירה. אומנם יש כאבים אחרי עקירה שן בינה, אך הבעיה נפתרת.

מוזמנים לקרוא בנוסף: טיפול שורש

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן