איך למנוע ריח רע מהפה

איך למנוע ריח רע מהפה

ריח רע מהפה או בשמו האחר ליטוזיס לא נגרם תמיד בעקבות אכילת אוכל מטובל או שתייה חריפה כלשהי, ישנן סיבות שגורמות לריח רע מהפה שברובן ניתן לפתור בעזרת רופא שיניים. דוגמא לריח רע מהפה היא היגיינת פה לא תקינה שהגורם לה הוא אי צחצוח שיניים תמידי וניקוי עם חוט דנטלי וכתוצאה מכך חיידקי הפה שאמורים לפרק את חלבוני שאריות המזון שבפה יוצרות את הריח הספציפי, עישון, תזונה לא נכונה, יובש כרוני בפה, דלקות בחלל הפה, בעקבות סיבות אלה עולה השאלה איך למנוע ריח רע מהפה?  

מה הסיבות לריח רע מהפה?

לפני שנבדוק איך למנוע ריח רע מהפה נבדוק ממה הוא נוצר,הסיבה העיקרית לריח רע בפה נגרמת מתהליך פירוק של שאריות מזון בפה על ידי חיידקים התהליך מייצר גזים בעלי ריח לא נעים.

באופן טבעי הרוק שוטף את החיידקים ואת הריחות המתלווים להם לכן כשיש יובש בפה עלול להתלוות אליו ריח לא נעים בפה.

סיבות נוספות הגורמות לתופעה לא קשורות להיגיינת הפה הם מחלות שונות כגון סכרת, בעיות במערכת העיכול, נטילת תרופות מסוימות הגורמות לריח גוף וריח מהפה.

סיבה נוספת לבעיה היא תורשתית וגנטית אולם אין הוכחות מחקריות בתחום.

הדרכים למניעת ריח רע מהפה

כדי לא להגיע למצב לא נעים מול הסובבים אותנו רצוי לבצע מספר פעולות פשוטות הגורמים למניעת ריח רע מהפה: פתרון לריח רע מהפה הוא בראש ובראשונה שמירה על היגיינת הפה, לצחצח שיניים, להשתמש בחוט דנטלי ומי שטיפת פה על מנת להסיר שאריות מזון לאחר כל אכילה בעיקר בשר וממתקים הנדבקים בשיניים, טיפול בריח רע מהפה יסייע גם למניעת חיידקים והחמרת מצב השיניים.

התשובה לשאלה איך מונעים ריח רע מהפה היא הימנעות ממזונות מתובלים וחריפים כמו שום, בצל, סלמי גבינות חריפות מזונות אלו משאירים שומנים בפה שמדיפים ריח גם לאחר צחצוח השיניים, בדיוק כמו כשמבקשים למצוא פתרון לבעיה איך להעביר ריח רע מהפה והיא הימנעות משתיה חריפה וקפה המשחררים את ריחם בכל נשימה. 

במקרים שריח הפה נגרם ממערכת העיכול התשובה לשאלה איך להעביר ריח רע מהפה היא השימוש בצמחי מרפא כמו אלפלפה ופטרוזיליה כדי לנקות רעלים ממערכת הדם והמעיים, לעיסת הצמחים מנטרלת ריחות גם מהפה.

הפתרון לשאלה איך מונעים ריח רע מהפה הוא נטילת תוספי מזון המכילים ויטמין E קו אנזים  Q10  מסייעים למניעת דלקות חניכיים והם עשויים להיות פתרון לריח רע מהפה. 

שתיית מים מרובה כדי למנוע מצבים של יובש בפה הגורם לריח לא נעים גם הוא פתרון לשאלה איך מונעים ריח רע מהפה?

דרכי טיפול ומניעת ריח רע מהפה

כמובן ששמירה על היגיינת הפה זו דרך הטיפול בריח רע מהפה הדרך העיקרית בבעיה היא ביקור אצל רופא השיניים וטיפול אצל שיננית כל תקופה של כחצי שנה הם הדרכים לטפל בריח רע בפה הנגרם מחלל הפה אך יש לבדוק ממה נובעת הבעיה האם מעששת או דלקות חניכיים, יש לטפל בהם בהתאם, ניתן אפילו לטפל בהם באמצעות תרופות נוגדות דלקת.

כשהתותבות הסתימות והכתרים לא מתוחזקים כראוי יש לטפל בהם.

כאשר הבעיה במערכת העיכול הפתרון לריח רע מהפה הוא הטיפול במחלה ובבעיה במערכת העיכול. כאשר הבעיה נובעת מחסימת דרכי הנשימה הפתרון לריח רע מהפה צריך להיעשות על ידי אבחון הבעיה בדרכי הנשימה יתכן ויש חסימה בהם או דלקת בסינוסים של האף.

לקבלת יעוץ ומניעת ריח רע מהפה, ניתן לפנות Beauty Guide

מוזמנים לקרוא בנוסף: טיפולי שיניים | הלבנת שיניים

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן