מה זה קטרקט?

מה זה קטרקט?

הרבה אנשים שואלים ובודקים מה זה קטרקט? פירוש המילה קטרקט הוא עכירות בעדשת העין, כאשר מתפתחת עכירות בעדשה מתווסף קושי במעבר האור דרך עדשת העין, כתוצאה מכך מה שנוצר במוח הוא טשטוש וערפול כמו לדוגמא שמסתכלים מהבית החוצה דרך וילון תהיה תמיד עמימות והתמונה תהיה לא ברורה לעומת מה שנראה אם נסיר את הווילון. בשלב הראשון חלק מהעדשה רק נעכר דבר הגורם לטשטוש בראיה והבזק ברק בראיה, ההתדרדרות יכולה להמשך כמה חודשים עד שנה ויותר. 

מה גורם לקטרקט?

אחרי שהבנו מה זה קטרקט, נבין בעצם ממה הוא נגרם.

הקטרקט בעין נגרם כמו תהליך של הזדקנות בגוף לדוגמא הלבנת  השיער, בעיניים זה מתבטא בירידה באיכות הראיה כשאחת התופעות הבולטות היא קטרקט בעין, רוב מקרי הקטרקט מתרחשים בגלאים 65 והלאה, ישנן סיבות נוספות שניתן להסביר ולתת את התשובות למה זה קטרקט? ולתופעת הקטרקט בעין כגון סכרת שיכולה לגרום לתופעה וכן להחמרתה במקביל, דלקת תוך עינית ממושכת יכולה גם כן לגרום לקטרקט בעין, בנוסף שימוש בסטרואידים בגילאי ילדות, ואת הסיבה התורשתית גם כן ניתן להוסיף כסיבה הבאה בחשבון כשבעת ההיריון של האם מועברים הגנים הללו.

מתיי ניתן לבצע ניתוח טיפול בקטרקט?

להבדיל משנים קודמות שבהן כאשר נתגלה הקטרקט קו המחשבה היה שיש לתת לקטרקט להתפתח ולהבשיל כמו שנהגו לומר אז בקשר לכך ברפואה, תחילה ניתנו למטופלים משקפיים מיוחדות שעזרו חלקית מאוד בשיפור הראיה, כיום אנו מעדיפים לבצע ניתוח מידי בעיקר בכדי לפתור זאת כדי שאנשים יחזרו לתפקד אם זה בנהיגה או בכל דבר חיוני אחר בחייהם שהם נזקקים לראיה צלולה גם אם הם יחסית לא מבוגרים.

הליך ביצוע ניתוח קטרקט בעין 

בעת ניתוח קטרקט בעיניים לסוגיו משתילים עדשה תוך עינית, עדשה זאת מושתלת ברוב ניתוחי הקטרקט כיום. העדשה התוך עינית ממוקמת במקומה מאחורי החלק העכור שהיה מקודם בחלק הקדמי של העדשה בעין, רכיב זה המורכב בחלק הקדמית של העדשה בעין עשוי מפלסטיק אשר אינו רעיל ולא יוצר תגובה כימית כלשהי, ההבדל בינה לבין עדשת מגע סטנדרטית לראיה הוא בנוחות והגמישות וכן בזמן השיקום של העין מאשר קודם, עדשה זאת מושתלת לצמיתות. ניתן היום לבצע ניתוח קטרקט בהליך גם משנה כלומר שני גם לאנשים שעברו בעבר ניתוח להסרת קטרקט בעיניים ללא השתלת עדשה תוך עינית לאחר ביצוע הניתוח.

החלמה מניתוח קטרקט בעיניים

לאחר ניתוח קטרקט בעיניים ההחלמה בדרך כלל אורכת כשלשה חודשים כשבמהלכן החתך הניתוחי מגליד העין הופכת ליציבה יותר ועם זה חייו של המטופל יכולים לחזור לשגרה רגילה לחלוטין.

בימים הראשונים של ההחלמה מהניתוח יש להימנע ממאמצים מיותרים אין להזיז את הראש בתנועות חדות לאף צד אין לבצע עבודות הכרוכות בתזוזות רבות של הגוף והראש, יש להימנע מנהיגה ולהשתדל לא לאמץ את העין אם זה קריאה מרובה בתנאי חושך וכדומה. לאחר כחודש ניתן לחוזר לפעולות בסיסיות ולא מאומצות של הגוף ותחומי הראיה במאמץ, עדיין בשלב זה יש להימנע משפשוף של העין וגרוד שלה במידה שמתפתחת גרדת במקום או אדמומיות יתרה יש לפנות לרופא המנתח. לעתים תידרשנה משקפיים לראיה מרחוק או קרוב אולם אלו יהיו משקפיים עם מספרים נמוכים בניגוד לעבר שהיה שימוש במשקפיים אשר היו מגבילות את תנועת המטופלים.

לקבלת יעוץ והתאמה אישית ניתן לפנות Beauty Guide

מוזמנים לקרוא בנוסף: טיפולי עיניים | קטרקט משני

אולי תאהבו גם

הרשמה

הירשמו לניולזטר שלנו לקבלת עדכונים

עקבו אחרינו

דילוג לתוכן